Δευτέρα, 3 Αυγούστου 2020

ev media-logomenoume-asfaleis

«Ανάγκη να προχωρήσει ο οδικός άξονας Λαμία-Καρπενήσι». Οι στρατηγικές στοχεύσεις της Στερεάς Ελλάδας στον τομέα των υποδομών

Στους στρατηγικούς στόχους της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας στον τομέα των υποδομών και των δικτύων, αλλά και στην ανάγκη για ένα νέο πλαίσιο σχεδιασμού και υλοποίησης έργων, επικεντρώθηκε ο Περιφερειάρχης Στερεάς Ελλάδας και Πρόεδρος της Επιτροπής Χωροταξίας, Υποδομών και Μεταφορών της ΕΝΠΕ, κ. Φάνης Σπανός, μιλώντας στο 8ο Αναπτυξιακό Συνέδριο για τη Δυτική Ελλάδα «Regional Growth Conference», που πραγματοποιήθηκε στην Πάτρα (2-4/7).parakampsi-makrakomi

Ο κ. Σπανός συμμετείχε στο πάνελ με θέμα «Περιφερειακή Πολιτική και Νέες Υποδομές», μαζί με τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κώστα Καραμανλή, τον πρόεδρο του Εθνικού Συμβουλίου Βιομηχανίας Υποδομών - Κατασκευών, κ. Σέργιο Λαμπρόπουλο, τον Επικεφαλής της Vinci και της «Ολυμπίας Οδού», κ. Παναγιώτη Παπανικόλα και τον Αντιπεριφερειάρχη Υποδομών και Έργων Δυτικής Ελλάδας, κ. Αθανάσιο Μαυρομμάτη.

Στην τοποθέτησή του, ο Περιφερειάρχης Στερεάς Ελλάδας ανέλυσε το πλαίσιο των δημοσίων έργων και των αναπτυξιακών προγραμμάτων που έχουν στη διάθεσή τους οι Περιφέρειες της χώρας και εξειδίκευσε τις θέσεις του, όσον αφορά στις στρατηγικές υποδομές που έχουν δρομολογηθεί από κοινού με το ΥΠΟΜΕΔΙ στην Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας.

Ειδικότερα, αναφερόμενος στη διαπεριφερειακή ανάπτυξη τόνισε την ανάγκη προώθησης αξόνων, όπως ο Ε65, το Αντίρριο - Θερμοπύλες, το Λαμία - Καρπενήσι με τη μελλοντική προοπτική επέκτασης, ενώ αναφορά έκανε στους άξονες της Εύβοιας και ιδιαιτέρως στην παράκαμψη Χαλκίδας - Νέας Αρτάκης - Ψαχνών.spanos-omilia-regional1

Περαιτέρω, μίλησε για τις φάσεις σχεδιασμού και υλοποίησης έργων και συγκεκριμένα:

- την αρχική πολιτική επιλογή, που πρέπει να γίνεται με ιεράρχηση, ολιστική αντίληψη και διασύνδεση με συγκεκριμένους αναπτυξιακούς στόχους,

- την ωρίμανση, που απαιτεί ταχύτερες και αρτιότερες μελέτες. Αυτό σημαίνει λιγότερες εγκρίσεις και αδειοδοτήσεις και επιλογή μελετητών, με συνδυασμό κριτηρίων που δεν εξαντλούνται σε αυτό της υψηλότερης έκπτωσης,

- τη χρηματοδότηση, μέσα από τα βασικά εργαλεία, ΕΠΑ, ΕΣΠΑ, ΠΑΑ και ΣΔΙΤ.

Κρίσιμο εδώ, είναι να συνδυάζεται η αυστηρότητα στις απαιτήσεις ωριμότητας των έργων, με τη δυνατότητα υπερδέσμευσης, ώστε να μη λιμνάζουν κονδύλια, αλλά και να μη χάνεται χρόνος στην ανακύκλωση των προϊόντων έκπτωσης, καθώς και μια ελεύθερη δεξαμενή για τις εκτός πλαισίου ανάγκες που εμφανίζονται.

- την κατασκευή έργων, όπου απαιτούνται καθαρές αρμοδιότητες φορέων, που θα συνοδεύονται από τα αντίστοιχα κονδύλια, απλοποίηση της διαδικασίας δημοπράτησης και των απαλλοτριώσεων με ταυτόχρονη θωράκιση της διαφάνειας, καθώς, όπως τόνισε, «γραφειοκρατία και αδιαφάνεια δεν είναι αντίπαλοι, αλλά σκοτεινοί συνεταίροι»,

- συντήρηση και λειτουργία των έργων που κατασκευάζονται, για τις οποίες πρέπει να υπάρχει εξ υπ’ αρχής μέριμνα.

«Οι δρόμοι, τα λιμάνια, τα έργα αγροτικής ανάπτυξης, Πολιτισμού και αστικής λειτουργίας αποτελούν τον καταλύτη της αναπτυξιακής πορείας κάθε Περιφέρειας και πολύ περισσότερο της Στερεάς Ελλάδας. Αναδείξαμε τις δικές μας προτεραιότητες, για τις οποίες δουλεύουμε μεθοδικά με το Υπουργείο Υποδομών, αλλά και εσωτερικά στην Περιφέρεια. Ταυτόχρονα, μιλήσαμε για την ανάγκη μιας συνολικής αλλαγής νομοθεσίας, αλλά και νοοτροπίας στα δημόσια έργα. Προχωράμε βήμα βήμα, με δουλειά, επιμονή και στοχοπροσήλωση σε αυτά που χρειαζόμαστε και πιστεύουμε», δήλωσε σχετικά ο Περιφερειάρχης Στερεάς.